نماد سایت محمدرضا عاشوری

معرفی اپلیکیشن Duo Cards – فلش کارت یادگیری لغت انگلیسی

اپلیکیشن Duo cards

اپلیکیشن Duo Cards یا به زبان خودمان دوئو کاردز یک اپلیکیشن برای یادگیری لغات زبان انگلیسی با استفاده از فلش کارت است. البته این اپلیکیشن از زبان‌های دیگر نیز پشتیبانی می‌کند، اما به دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای خودم این اپلیکیشن را برای یادگیری لغات انگلیسی معرفی می‌کنم.

به خاطر سپردن لغات و افزایش دامنه واژگان یکی از اساسی‌ترین نیازهای یادگیری زبان انگلیسی یا زبان‌های خارجه دیگر است. معمولا توصیه می‌شود که لغات انگلیسی را در متن یا محتواهای مختلف یاد بگیریم، این حرف کاملا درست است اما نباید فراموش کنیم که این یادگیری نیاز به تمرین و یادآوری دارد.

اپلیکیشن Duo Cards به شما کمک می‌کند تا بتوانید لغات جدیدی که در محتواهای مختلف یادگرفته‌‌اید را مرور کنید.

در ادامه قصد دارم ویژگی‌های این اپلیکیشن را برای شما بنویسم.

Duo Cards از رابط کاربری بسیار ساده و جذابی برخوردار است. این اپلیکیشن از سه منو کلی تشکیل شده است. قسمت مخزن لغات و یادگیری آن‌ها، بانک اطلاعاتی و تنظیمات.

بانک اطلاعاتی اپلیکیشن Duo Cards

یکی از مزیت‌های اپلیکیشن فلش کارت Duo Cards نسبت به سایر فلش کار‌ت‌ها این است که شما می‌توانید در خود اپلیکیشن به محتوای مختلفی دسترسی داشته باشید. اگر به عکس بالا دقت کنید. این صفحه دارای سه قسمت است.

یکی دیگر از مزیت‌های دوئو کاردز اضافه کردن مقاله، ویدئو و مجموعه کارت دلخواه به بانک اطلاعاتی است. با لمس کردن دو گزینه‌ای که در قسمت بالای سمت راست صفحه قرار دارد می‌توانید اطلاعات جدیدی را به بانک اطلاعاتی موجود در اپلیکیشن اضافه کرده و برای یادگیری لغات جدید در آن‌ها اقدام کنید.

متاسفانه نسخه رایگان اپلیکیشن فلش کارت Duo Cards روزانه فقط اجازه اضافه کردن 20 لغت به لیست یادگیری را به ما می‌دهد. اما این محدودیت به نظرم چندان هم بد نیست. برای خودم بارها پیش آمده است که لغات زیادی را لیست کرده‌ام تا یاد بگیرم اما به علت زیاد بودن لغت‌ها این کار را به درستی انجام نداده‌ام.

از قدیم هم گفته‌اند که سنگ بزرگ علامت نزدن است، اگر روزانه 20 لغت به لیست یادگیری‌تان اضافه کنید و سعی کنید هر روز آن‌ها را مرور کنید. اگر  200 روز در سال هم این کار را انجام دهید در پایان سال  4000 لغت جدید را یاد گرفته‌اید. کلید استفاده از این اپلیکیشن مرور روزانه آن است.

مخزن لغات و یادگیری

همانطور که در عکس می‌بینید این صفحه تعداد لغت‌هایی که باید یاد گرفته شود (To Learn) ، تعداد لغت‌هایی که معنی‌شان را مرور کرده‌ایم و فعلا می‌دانیم (Known) و تعداد لغات یاد گرفته شده(Learned) را نشان می‌دهد. در پایین صفحه با لمس کردن منوی کشویی Cards همه لغت‌هایی که به مخزن اضافه کرده‌اید را میتوانید مشاهده کنید.

با فشردن دکمه Start شروع به مرور لغات می‌کنید.

قابلیت اضافه کردن لغات به صورت دستی

گزینه + که در دایره آبی (عکس بالا) قرار گرفته است به شما اجازه می‌دهد که لغت جدیدی را به لغت‌هایی که می‌خواهید یاد بگیرید اضافه کنید.

در این  قسمت اپلیکیشن Duo Cards دارای مترجم بوده و بلافاصله بعد از نوشتن لغت انگلیسی معنی آن بعلاوه چند جمله که آن کلمه در آن‌ها به کار رفته است به شما نشان می‌دهد. با انتخاب جمله و لمس گزینه Save لغت جدید به لیست یادگیری‌تان اضافه خواهد شد.

یادگیری لغات در اپلیکیشن Duo Cards

بعد از لمس دکمه Start وارد صفحه‌ای خواهید شد که معنی لغاتی که قصد یادگیریشان را دارید از شما پرسیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب اپلیکیشن Duo Cards این است که لغات توسط خود اپلیکیشن برای شما خوانده می‌شود. این کار یک بار به صورت خودکار انجام می‌شود. فایده‌ این کار برای ما آشنایی با نحوه تلفظ لغات جدید است.

کارت‌ها به سه شکل برای شما نمایش داده خواهند شد.

استفاده از حافظه تصویری

یکی دیگر از ویژگی‌ها اپلیکیشن فلش کارت Duo Cards استفاده از حافظه تصویری برای یادگیری لغات است. به خاطر سپردن تصاویر و متصل کردن لغت به آن‌ها بسیار ساده‌تر از یادگیری لغت به تنهایی است. این اپلیکیشن با اطلاع از این موضوع برای بسیاری از لغات تصویری را نیز ارائه می‌دهد که برای یادگیری آن‌ها کمک زیادی به ما خواهد کرد.

دارای الگوریتم تشخیص یادگیری

یکی از ویژگی‌های جالب اپلیکیشن Duo Cards الگوریتم تشخیص یادگیری آن است، با توجه به تعداد مرور‌ها و فاصله زمانی آن‌ها اپلیکیشن تشخیص می‌دهد که یک لغت را یادگرفته‌اید یا نه.  شما قادر نیستید که یک لغت را به لیست یادگرفته شده‌‌ها (Learned) اضافه کنید و اپلیکیشن با توجه به الگوریتم‌هایی که دارد تشخیص می‌دهد که  این کار را انجام دهد یا خیر. جالب اینجاست که اپلیکیشن در فواصل زمانی مشخصی از لغت‌های موجود در قسمت Learned نیز از شما آزمون می‌گیرد.

تنظیمات اپلیکیشن فلش کارت Duo Cards

اپلیکیشن فلش کارت Duo Cards تنظیمات خاصی ندارد. در قسمت تنظیمات می‌توانید پسورد‌تان را تغییر دهید. یا از اکانت‌تان خارج شوید.

گزینه‌ای نیز برای یادآور یادگیری لغات وجود دارد که می‌توانید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید تا اپلیکیشن در فاصله زمانی مشخصی به شما یادآوری کند که لغاتی برای یادگیری وجود دارد. این دوره‌ها در فواصل زمانی 4 ساعته، یک روزه و دو روزه قابل انتخاب است.

 

نصب و عضویت

برای عضویت و نام نویسی در اپلیکیشن Duo Cards تنها نیاز به یک ایمیل دارید و به سادگی آب خوردن می‌توانید این ‌کار را انجام دهید.  اما یادتان نرود که هنگام استفاده از این اپلیکیشن حتما در آن ثبت‌نام کنید تا اطلاعات یادگیری‌تان در صورت حذف برنامه از بین نرود.

اپلیکیشن فلش کارت Duo Cards نسخه تحت وب نیز دارد که کاملا شبیه به همان نسخه تلفن همراه است. شما می‌توانید از ادرس‌های زیر به این برنامه دسترسی داشته باشید.

نسخه تحت وب Duo Cards

اکستنشن کروم Duo Cards

اپلیکیشن اندروید Duo Cards

نسخه IOS  اپلیکیشن Duo Cards

 

 

خروج از نسخه موبایل