نماد سایت محمدرضا عاشوری

معرفی کتاب 28 اشتباه نویسندگان

معرفی کتاب 28 اشتباه نویسندگان

کتاب 28 اشتباه نویسندگان  را یکی از خوره‌های کتاب در اینستاگرام معرفی کرده بود. به خودم گفتم به نظرم  این کتاب برای نوشتن و نویسندگی مفید باشد. یک اسکرین‌شات از جلد کتاب گرفتم و در خرید بعدی‌ام از سایت سی بوک آن را خریداری کردم.

کتاب که به دستم رسید طبق معمول نگاهی به فهرست مطاب آن انداختم، مایلم کل فهرست کتاب را برایتان ذکر کنم تا اگر خواستید کتاب را تهیه کنید و بخوانید ببینید دقیقا با چه چیزی طرف هستید:

فهرست مطالب کتاب 28 اشتباه نویسندگان

با اینکه نوشتن از روی کتاب کمی‌ خسته کننده بود اما سعی کردم دقیقا همان فهرست را برایتان تایپ کنم. با خواندن فرست مطالب کتاب حتما متوجه شدید که این کتاب مجموعه‌ای از باید‌ها و نباید‌های نویسندگی است که مولف آن  «جودی دلتون» سعی کرده با تکیه بر تجربیات و آموخته‌هایش به مخاطب ارئه کند.

درباره نویسنده کتاب 28 اشتباه نویسندگان

جودی دلتون (خدا بیامرزدش البته) یک نویسنده اهل ایالات متحده امریکا است که  بیش از دویست کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است.

جودی دلتون در  مقدمه کتاب، علت موفق نشدن بسیاری از نویسندگان و آن‌هایی که نمی‌توانند از نظر مالی روی پای خود بایستند را اشتباهات باورنکردنی آن‌ها در کارشان می‌بیند. البته به نظرم «باورنکردنی» چندان کلمه جالبی نیست. اشتباه است دیگر، باورنکردنی چرا؟

او یکی از دلایل این اشتباهات را به این خاطر می‌داند که:

نویسندگان‌ امروز دیر آمده‌اند و زود هم می خواهند بروند، آن‌ها به استعداد اعتقاد دارند ولی به مهارت نه.

او معتقد است که زمانی از نوشتن لذت ‌خواهید برد که مهارت و استعداد شما در هم بیامیزد، و از این طریق دیگر خوب نوشتن به حالت روحی شما بستگی ندارد و تبدیل به یک عادت خواهد شد.

مهارت + استعداد = لذت

به نظرم 

نویسند‌گان تازه‌کار مانند من، می‌توانند این کتاب را جزو کتاب‌هایی که ارزش خواندن دارند دسته بندی‌کنند. کتاب 28 اشتباه نویسندگان به من کمک کرد تا چیز‌های جدیدی را به لیست باید‌ها و نباید‌های هنگام نوشتن اضافه کنم.

اولین موردی که در فهرست آمده است: « در کار نوشتن امروز و فردا نکنید» شاید از مهم‌ترین توصیه‌هایی باشد که می‌شود به کسی که در آغاز راه نویسندگی‌است کرد. در نوشتن امروز و فردا نکنید، قطعاً همه چیز‌هایی که می‌نویسید قابل انتشار  نیست اما هرچقدر که بنویسید، زمانتان را خرج تمرین و توسعه مهارت نوشتن کرده‌اید. پس بهتر است هرچه زودتر شروع کنید. این موضوع شاید موعظه قلمداد شود، اما راه  دیگری جز این نیست، شما هرچقدر هم بخوانید و بیاموزید اگر دست به قلم نشوید، فقط یک خواننده کتاب‌ها و تئوری‌های نویسندگی هستید، وقتی می‌توانید فکر کنید که یک نویسنده‌ هستید که از قلمتان استفاده کرده باشید.

مشخصات کتاب 28 اشتباه نویسندگان

خروج از نسخه موبایل